Alfa Romeo Giulietta

Technické údaje

    Alfa Romeo přichází s novým modelem po více než deseti letech, takže veškeré ovace, které se konaly kolem jeho představení jsou jistě na místě. Model s typicky zvučným jménem debutoval na ženevském autosalonu a automobilka jej již pečlivě připravuje na dodávky k jednotlivým importérům

    Automobilka zveřejnila popis a nákresy nové podvozkové platformy, která je základem kompaktního hatchbacku Giulietta. Hlavními parametry při vývoji bylo snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Konstrukce podlahy je u Giulietty tvořena z 90% z vysokopevnostní oceli. Nosné části, které mají s minimální deformací pohlcovat energii nárazu při nehodě, se budou vyrábět lisováním oceli za vysokých teplot. Vyšší tuhost a odolnost také umožňují použít méně materiálu a tím snížit hmotnost karoserie.

    Rám pod zadními sedadly je vyroben ze slitiny hořčíku a díky tomu je lehčí o 35%. Hmotností se šetří také na dalších částech vozidla. Například výztuha mezi vzpěrami přední nápravy je z extrudovaného hliníku. Výztuha zadního nárazníku a další deformační díly v zádi vozu jsou z polymeru Xenoy, který má dobrý poměr hmotnosti a schopnosti pohlcovat energii nárazu. Těmito a podobnými aplikacemi lehkých materiálů se ve srovnání s konvenčními ocelovými díly uspořilo vpředu vozidla 8,5 kg a vzadu 4 kg bez negativního vlivu na úroveň bezpečnosti.

    Přepracovaná přední náprava se vzpěrami McPherson jej vyztužena pro vyšší odolnost při bočním zatížení. Použití hliníkových částí v zavěšení, stejně jako u modelu 147, snížilo hmotnost oproti klasickým litinovým dílům, u Giulietty se jedná o úsporu 4 kg. Zadní náprava je naopak zcela nová. Jedná se o vyspělou konstrukci Multilink, která byla navržena s ohledem na kompaktní stavbu a nízkou hmotnost. Hliníková ramena znamenají snížení hmotnosti o 10 kg oproti konvenčním víceprvkovým nápravám.

    Sportovně laděný hatchback, který se do konkurenčního boje vrhne také mezi VW Golf a Opel Astra, přichází s řadou zajímavých prvků, kromě víceprvkové zadní nápravy je to také úsporný systém stop and start, nebo elektrický posilovač řízení, který má o 30% nižší odběr energie. Giulietta nebude rozhodně zaostávat ani po motorické stránce, pohánět ji bude široké spektrum agregátů počínajíc 1,6 litrovým čtyřválcem s výkonem 105 koní a končíc vrcholnou verzí s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 235 koní.

Fotografie vozu

 

 

Fotografie interiéru